Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Průmyslová hala
Forman, Radek ; Buchta, Stanislav (oponent) ; Bajer, Miroslav (vedoucí práce)
Skladová a výrobní dvoulodní hala s nosnou ocelovou konstrukcí a tepelně izolačním pláštěm, o rozpětí 36 m a délce 72 m. Součástí haly jsou dva mostové jeřáby o nosnosti 32t a 40t. Hlavní nosná konstrukce je řešena jako rámová s plnostěnými vazníky a sloupy. Sloupy jsou řešeny kloubově, umístěny modulově po 6m. Hala je řešena pro I. sněhovou oblast.
Vliv ředitele na další vzdělávání pedagogických pracovníků
Pokorná, Tereza ; Hubert, Vlastimil (vedoucí práce) ; Dostálová, Vladimíra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vlivem ředitele školy na další vzdělávání pedagogických pracovníků. Hlavním cílem je zjistit a zhodnotit, jaký vliv má ředitel školy na další vzdělávání pedagogických pracovníků. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje pojem ředitele školy, popisuje jeho funkce a role, stanovuje kompetence ředitele základní školy. Dále se věnuje dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků. Jsou objasněny základní pojmy související s dalším vzděláváním pedagogických pracovníků, právní ukotvení a strategické dokumenty s problematikou související. Je uvedeno rozdělení dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a současné metody vzdělávacích akcí. Práce také popisuje činnosti ředitele v procesu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků ve škole. Praktická část prezentuje výzkumné šetření, které na základě rozhovorů s řediteli škol a dotazníku pro pedagogické pracovníky popisuje, jak ředitelé tvoří plán dalšího vzdělávání. Zjišťuje, jestli se pedagogičtí pracovníci na plánu podílí, zdali ředitelé podporují své pracovníky v oblasti dalšího vzdělávání a jakým způsobem, a na základě získaných informací hodnotí další vliv ředitele školy na výběr dalšího vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA celoživotní vzdělávání, další vzdělávání pedagogických pracovníků, DVPP, kompetence...
To Run Insurgency like a Business: Self-Defeating Patronage by the Principal in Eastern Ukraine
Laryš, Martin ; Aslan, Emil (vedoucí práce) ; Svoboda, Karel (oponent) ; Mareš, Miroslav (oponent)
Disertační práce "Řídit povstání jako firmu: sebepoškozující patronát principála ve východní Ukrajině" čerpá z literatury specializující se na nepřímé válečnictví, která se zakládá na teorii principála a agenta, jenž konceptualizuje nepřímé válečnictví jako ukázkový příklad delegace. Principálové hrají významnou roli při utváření rebelie a vykonávání kontroly nad ní prostřednictvím delegace jakožto nízkonákladového a popíratelného nástroje pro k posílení rebelů a jejich milicí. Delegování je však plné problémů, zejména pokud je delegováno na roztříštěné povstalecké skupiny. Literatura považuje roztříštěné povstalecké skupiny za slabé nestátní aktéry náchylné k rychlému selhání a rozpadu. Má argumentace se zaměřuje na paradox delegování rebelie na roztříštěné povstalecké skupiny. Tvrdím, že takové delegování je ze své podstaty nákladné a viditelné, což je v rozporu s původním záměrem delegování jako levného a popíratelného nástroje zahraniční politiky. Ve své disertační práci zavádím koncepty sebezničující patronát a decentralizovaného delegování jako svůj příspěvek do diskuse o nepřímém válečnictví. Principál doplácí na sebepoškozující patronát, jelikož musí držet nízké vstupní bariéry pro vznikající povstalecké milice, aby překonal problém kolektivní akce, s níž se budoucí povstalci potýkají v...
Analýza přípravy na funkci ředitele ve vybraných zemích OECD
Vaňková, Petra ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se jmenuje: Analýza přípravy na funkci ředitele ve vybraných zemích OECD. Je zaměřena na přípravu ředitelů na jejich profesi před nástupem do funkce. Popisuje jednotlivé vzdělávací systémy se zaměřením na přípravu ředitelů ve vybraných zemích OECD - ČR, USA, Kanada, Chile. Cílem práce je srovnat přípravu na profesi ředitele před nástupem do funkce v jednotlivých zemí se zaměřením na praxi, vzdělání, právní zakotvení. Teoretická část se věnuje historickému pohledu OECD z hlediska vzdělávání, přístupu k edukaci v jednotlivých historických etapách od vzniku organizace. Dále se zabývá počáteční přípravou ředitelů před nástupem do funkce z hlediska osobnosti ředitele a školského manažera. V praktické části je popsána situace vzdělávání se zaměřením na ředitele ve vybraných zemích OECD. V závěru práce jsou vytyčeny společné prvky vzdělávání ředitelů.
Finanční matematika v českých učebnicích od Marchetovy reformy
Melcer, Martin ; Bečvářová, Martina (vedoucí práce) ; Hora, Jaroslav (oponent) ; Odvárko, Oldřich (oponent)
Název práce: Finanční matematika v českých učebnicích od Marchetovy reformy Autor: Martin Melcer Katedra: Katedra didaktiky matematiky MFF UK Vedoucí disertační práce: doc. RNDr. Martina Bečvářová, Ph.D. Abstrakt: Disertační práce předkládá ucelený pohled na vývoj a pozici finanční matematiky v českých učebnicích a sbírkách, zejména středoškolských, s ohledem na politickou situaci v naší zemi. Analyzované období od roku 1908, tj. od Marchetovy reformy, do současnosti je rozděleno na pět základních etap. V každé jsou vybrány učební texty pokrývající výuku finanční matematiky na všech typech středních škol. Je ukázána úroveň a rozsah výkladu, náročnost předkládaných úloh a problémů a způsob jejich začlenění do učebnic, resp. osnov. Nejprve jsou uvedeny základní všeobecné charakteristiky učebních textů, následuje podrobný popis dílčích studovaných jevů, které jsou potom pečlivě analyzovány a vzájemně porovnány. Na konci disertační práce jsou předloženy závěry, které reflektují současný stav výuky finanční matematiky a nabízejí cesty vedoucí ke zvýšení úrovně finanční gramotnosti našich občanů. Klíčová slova: finanční matematika, jistina, úrok, dluh, splátka, učebnice, úloha.
Smlouva o obchodním zastoupení
Krupanská, Petra ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Liška, Petr (oponent)
Smlouva o obchodním zastoupení Tato diplomová práce pojednává o smlouvě o obchodním zastoupení, která je upravena v ustanovení § 652 až § 672a zákona č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, v platném znění. Smluvní strany jsou obchodním zákoníkem označovány jako zastoupený a obchodní zástupce. Na základě smlouvy o obchodním zastoupení se obchodní zástupce jako nezávislý podnikatel zavazuje dlouhodobě pro zastoupeného vyvíjet činnost spočívající buď ve zprostředkování uzavření určitého druhu smluv, nebo v přímém zastoupení zastoupeného, kdy je obchodní zástupce oprávněn jménem a na účet zastoupeného činit právní úkony a uzavírat smlouvy. Takováto forma obchodního zastoupení vyžaduje udělení plné moci obchodnímu zástupci ze strany zastoupeného. Ustanovení upravující smlouvu o obchodním zastoupení byla harmonizována se směrnicí Rady 86/653/EHS ze dne 18. prosince 1986, o koordinaci právní úpravy členských států týkajících se nezávislých obchodních zástupců, a to na základě zákona č. 370/2000 Sb. Tato práce se v jednotlivých kapitolách zabývá právním rozborem právní úpravy smlouvy o obchodním zastoupení, charakteristickými znaky tohoto smluvního typu, vznikem obchodního zastoupení, problematikou jednání obchodního zástupce, dále právy a povinnostmi obou smluvních stran, právní úpravou provize, vzniku práva...
Podmínky vstupu do funkce ředitele ve vybraných evropských zemích
Vondráčková, Stanislava ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá podmínkami vstupu do funkce a přípravou ředitele školy ve vybraných evropských zemích. V teoretické části se věnuje současné situaci ředitelů škol, jejich možné profesní podpoře a přípravě před vstupem do funkce. Zabývá se i rolí ředitele školy, kompetencemi a procesem získávání a výběru ředitelů škol. Výběr kvalitních ředitelů škol a jejich příprava, mohou významně ovlivnit efektivitu škol a kvalitu vzdělávaných. Z toho důvodu jsme zjišťovali, jaké podmínky pro vstup do funkce ředitelé škol mají a zda se jejich příprava a proces náboru mění. Ve vybraných evropských zemích jsme popsali a komparovali proces získávání, výběru a přípravy ředitelů škol v letech 1994 až 2012. Výsledky, které přinášíme, ukazují na měnící se roli ředitele školy, rostoucí požadavky na práci ředitele školy, zvyšující se význam přípravy a vzdělávání budoucích ředitelů škol i potřebu přilákat do škol talentované vůdce. I když jsou podmínky vstupu do funkce ředitele školy ve vybraných evropských zemích různé a v mnoha případech specifické, některé problémy, které řeší, jsou podobné. Z toho důvodu mohou výsledky přinést podněty i inspiraci pro současné i budoucí ředitele škol a pro všechny, které vzdělávání zajímá. KLÍČOVÁ SLOVA: ředitel školy, změny, evropské země
Smlouva o obchodním zastoupení
Leitmančík, Ondřej ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Čech, Petr (oponent)
Resumé Tato práce pojednává o zákonné úpravě smlouvy o obchodním zastoupení dle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se zaměřením na porovnání změn mezi právní úpravou smlouvy o obchodním zastoupení obsaženou v zákoně č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, a právní úpravu smlouvy o obchodním zastoupení dle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. I když je hlavní náplní práce popis a rozbor provedených změn, práce se také, alespoň okrajově, dotýká praktického užití smlouvy o obchodním zastoupení, když pojednává mimo jiné o tzv. švarcsystému. Cílem práce je popsat změny, které byly provedeny zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a které byly vysvětleny důvodovou zprávou k zákonu č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a dále pak poukázat na ty změny, o kterých se tato důvodová zpráva nezmiňuje. Práce je členěna do pěti kapitol, přičemž první čtyři kapitoly postupně popisují jednotlivé provedené změny a případné problémy, které se mohou objevit. Závěrečná, tedy pátá, kapitola pojmenovaná "Další informace vztahující se ke smlouvě o obchodním zastoupení" se od ostatních kapitol liší tím, že nepopisuje změny zákonné úpravy, ale věnuje se praktickým problémům užití smlouvy o obchodním zastoupení, o kterých bylo dle autora této práce nutné pojednat. Jedná se o problémy rozpoznání smlouvy o obchodním zastoupení od...
Příprava ke konkurzu na pracovní pozici ředitele mateřské školy
Berková, Pavla ; Urbanová, Eva (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá přípravou uchazeče ke konkurznímu řízení na pracovní pozici ředitele mateřské školy, zejména tvorbou koncepce rozvoje vybrané školy. V teoretické části je nejprve definována pojmem ředitel školy jako statutární zástupce organizace. Dále je popsáno, jaký by měl být ředitel, aby mohl úspěšně vést školu, jeho manažerské funkce a celkový kompetenční model v rámci výkonu jeho funkce. Je zde vymezen pojem management a manažer jako vedoucí pracovník ve školství. V další kapitole je objasněno, za jakých podmínek je ředitel jmenován do funkce a jaké požadavky musí splňovat uchazeč o pracovní místo vedoucího pracovníka. V práci je popsáno samotné konkurzní řízení a jeho legislativní rámec, kdy a za jakých podmínek se konkurz může uskutečnit. V této práci je zdůrazněna tvorba koncepce rozvoje organizace sloučených jednotlivých mateřských škol (MŠ) a je zde popsána definice vize organizace. V praktické části jsou analyzovány jednotlivé MŠ sloučené do jedné organizace. Jsou zde porovnávány jejich silné a slabé stránky, také rizika a faktory ovlivňující rozvoj školy. Výzkum probíhal formou rozhovorů s jednotlivými pracovníky odloučených pracovišť MŠ, za účelem zjištění potřeb a požadavků jednotlivých mateřských škol. Z výzkumného šetření vyplynuly potřeby samotné školy pro její...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.